tisdag 24 september 2013

Ingen vet vad det kan bli, och mina tankar går runt, runt och i LOOP....

Tänker just nu över hur man kan skapa en bank av material, upplevelser och kunskap.
Har ända sedan jag började arbeta medvetet med miljö och material både som pedagog och sedan som pedagogista haft en dröm om en plats för att samla både material, dokumentation, erfarenheter för att ha en mötesplats för barn, pedagoger, pedagogistor, atelieristor,forskare..........ja en central del i stadsdelen där ut byten och möten kan ske.
Där material kan lämnas och hämtas, där estetiken och tekniken går hand i hand och där målet är att låta barns olikheter mötas utmanas och erfara.....
Pedagogers olikheter mötas stötas och bötas och där erfarenheter delas.
Är detta NU möjligt? Jag blundar och önskar.........hoppas och tror att vi nu kommer en bit till i detta arbete...under tiden samlar jag, skriver, grubblar och går i dialog...
Bilder från Bassa Reggiana 2012


Några länkar som jag besöker:

Remida Reggio Emilia

Remida Södertälje

Remida Vaggeryd

Remida Trondheim

 

2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande Mia!!!! Jag är också väldigt nyfiken och tänker i samma banor :-)

    SvaraRadera